Algemene regels en afspraken

Geachte coach en teams,

Lees deze regels en afspraken aandachtig door en deel deze ook mede aan je teamgenoten.

Algemeen:

  1. Deelnemen aan de spellen is geheel op eigen risico. De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geleden schade en blessures.
  2. Het is verboden om met glazen het speelterrein te betreden.
  3. Het is verboden om met schoenen aan de luchtkussens te betreden. Alle spellen waarbij een luchtkussen wordt gebruikt moeten worden gespeeld zonder schoenen.
  4. Let op het gebruik van alcohol. Alcohol verruwt het spel en vergroot de kans op ongelukken.
  5. Zorg dat je tijdig voor aanvang aanwezig bent met je team bij het spel dat je gaat spelen. Minimaal 5 minuten vooraf.
  6. Bij wangedrag van een deelnemer wordt de gehele ploeg voor verdere deelname uitgesloten.
  7. De organisatie beslist over alle voorkomende problemen met betrekking tot de spellen en puntentelling.
  8. Houdt rekening met de omwonenden. Loop niet door de tuinen of op erven.

 

De spellen.

  1. Volg de aanwijzingen van de organisatie.
  2. Te laat bij een spel aanwezig kost het team strafpunten.
  3. De jokers moeten voordat het spel voor de eerste keer door het team wordt gespeeld worden ingezet.
  4. De jury bepaalt of een opdracht goed en volledig is uitgevoerd.
  5. Reclameren bij de hoofdjury is toegestaan. Door de jury zal hierna éénmalig een besluit bekend maken waarop geen discussie meer mogelijk is.
  6. Betreden of gebruik maken van de spellen is niet toegestaan als het spel niet door het team wordt gespeeld. Kortom laat alles liggen.
  7. Na beëindiging van het spel alles in zijn geheel achterlaten, zodat het volgende team weer kan spelen.
  8. De uitleg van de spellen is globaal beschreven (wijzigingen hierop zijn voorbehouden). De spellen worden voorafgaand toegelicht.
  9. De organisatie behoudt het recht om ten alle tijden het spelschema aan te passen.
  10. Speel het spel sportief.
  11. Maak er een leuke dag van voor je team en het publiek.
  12. Wisseltijd tussen de spellen bedraagt 1,5 minuut.

 

 

Aanwezig

Meldt uiterlijk om 9.30 uur je team aan bij de hoofdjury.

 

 

Puntentelling

De punten verdeling van alle spellen is als volgt:

1e        10 punten

2e        9 punten

3e        8 punten

4e        7 punten

5e        6 punten

6e        5 punten

7e        4 punten

8e        3 punten

9e        2 punten

10e      1 punten

 

Joker

Elk team kan een joker inzetten. De joker verdubbelt het aantal behaalde punten voor het spel waar de joker is ingezet. De joker kan voor ieder spel worden ingezet.

De joker mag éénmaal worden ingezet. Dit dient voordat het desbetreffende spel voor de eerste keer door het team wordt gespeeld.

 

 

 


 

Uitleg

 

BUIKSCHUIFBAAN

buikschuif

Omschrijving:

De buikschuifbaan heeft een lengte van maar liefst 15 meter.

Doel van dit spel is om zover mogelijk op je buik te glijden over de baan. Ben je uitgegleden dan stap je aan de zijkant uit de baan. Heb je het einde van de baan gehaald, dan heb je de maximale score.

 

Per team is maximaal één speler op de baan (ook uit eigen veiligheid!). Als de speler de baan heeft verlaten, dan mag de volgende speler beginnen door de volgende speler aan te tikken.

Spelers staan aan het begin van de baan opgesteld.

 

 

Aantal teams:

2

 

Deelnemers per team:

8

 

Speeltijd:

3,5 min.

 

Puntentelling:

Baan bestaat uit 4 compartimenten:

1e compartiment:  1 punt

2e compartiment: 3 punten

3e compartiment: 5 punten

4e compartiment: 7 punten

Einde baan gehaald: 10 punten

 

Totaal aantal behaalde punten dat is behaald in de speeltijd wordt bij elkaar opgeteld.

 

SURFSIMULATOR

surfsim

Omschrijving:

Met deze surfsimulator kun je je even wanen op de hoogste golven van de Stille Oceaan!

De surfsimulator is vergelijkbaar aan de bekende RODEOSTIER, maar dan een ander soort uitvoering waarbij je moet staan en je evenwicht bewaren i.p.v zitten en vasthouden.

Ben je van de simulator gevallen dan stopt de tijd. De volgende deelnemer moet zo snel mogelijk op de plank gaan staan. Zodra hij/zij gereed is door een sein te geven gaat het spel verder.

 

Aantal teams:

1

 

Deelnemers per team:

Max 8

 

Speeltijd:

5 minuten.

 

Puntentelling:

Totaal behaalde tijd op de plank staan met het totale team binnen de maximale speeltijd.

 

STORMBAAN SPECIAAL

stormbaan1stormbaan2

Omschrijving:

De Stormbaan bestaat uit een hindernisbaan, en waterbak en een hangbrug.

De totale lengte van de stormbaan is ca. 40 meter. De hoogte van de hangbrug is ca. 3 meter.

Doel van dit spel is om zoveel mogelijk keer de stormbaan af te leggen binnen de maximale speeltijd.

 

Per team is maximaal één speler op de baan. Als de speler de baan volledig heeft afgelegd, dan mag de volgende speler beginnen door de volgende speler aan te tikken.

Spelers staan aan het begin van de baan opgesteld.

 

Aantal teams:

2

 

Deelnemers per team:

8

 

Speeltijd:

3,5 min.

 

Puntentelling:

Totaal aantal keren dat de stormbaan volledig is afgelegd.

 

 

 

 

 

 

KRATSTAPELEN

kratstapel

 

TERUG VAN LANG WEGGEWEEST

 

Omschrijving:

Probeer zo hoog mogelijk te komen door de kratjes op te stapelen.

Er is een maximale speeltijd. Degene die het snelst de maximale hoogte heeft bereikt heeft de hoogste score. Haal je de maximale hoogte niet, dan geldt de hoogte (is aantal opgestapelde kratjes) op het moment dat de speeltijd is beëindigt.

Als je bent gevallen, dan mag je weer opnieuw beginnen tot de speeltijd op is.

 

Er is een deelnemer die klimt. Deze deelnemer is gezekerd, waardoor je zeker weet dat je weer veilig met beide benen op de grond terecht komt.

Andere teamleden mogen kratten aanreiken. De scheidsrechters bepalen hoeveel teamleden zijn toegestaan. Denk aan de veiligheid.

 

Aantal teams:

1

 

Deelnemers per team:

1

 

Speeltijd:

3,5 min.

 

Puntentelling:

Totaal aantal opgestapelde kratjes op het einde van de speeltijd.

Hoogste score is bereikt als alle kratten zijn opgestapeld binnen de speeltijd. Het team met de snelste tijd is winnaar.

 

 

TOBBEDANS BAAN

tobbedans

OUD EN VERTROUWD EN WEDEROM AANWEZIG IN  DE ARENA

 

Omschrijving:

De tobbedansbaan heeft een lengte van maar liefst 17 meter en een hoogte van 5 meter.

Wie glijdt als snelst naar beneden en gaat als eerste kopje onder in het zwembad van de tobbedansbaan?

 

Doel van dit spel is om zoveel mogelijk keer van de baan af te glijden binnen de maximale speeltijd.

 

Per team is maximaal één speler op de baan. Als de speler de baan volledig heeft afgelegd, dan mag de volgende speler beginnen door de volgende speler de tobbe aan te geven (niet gooien).

Spelers staan aan het begin van de baan opgesteld.

 

 

Aantal teams:

2

 

Deelnemers per team:

1

 

Speeltijd:

3,5 min.

 

Puntentelling:

Totaal aantal keren dat de tobbedansbaan volledig is afgelegd.

 

 

 

 

 

ESTAFETTE RACE

 

Niet weg te denken, een compilatie van diverse onderdelen waarbij behendigheid een belangrijke rol speelt.

 

 

EERST SKILOPEN MET 4 PERSONEN,  …….. METER

DAN MET 5 PERSONEN IN DE FUNSLANG DE ZELFDE AFSTAND TERUG.

MET WATERHELMEN EEN SPECIEKUIP ZO VER MOGELIJK VULLEN ,1 LOPER …

 

Omschrijving:

De estafette race bestaat uit diverse kleine spelonderdelen die het team volledig moet afleggen.

 

Spelonderdelen

  • skilopen 4 deelnemers
  • funslang 5 deelnemers
  • waterverzamelen 5 deelnemers

Doel van dit spel is om zo snel mogelijk de baan af te leggen én bij het laatste spelonderdeel zoveel mogelijk water te verzamelen.

 

Deelnemers mogen bij de diverse spelonderdelen gereed staan, maar niets vastpakken. Maar mogen pas beginnen als het vorige onderdeel goed is afgelegd (scheidsrechter bepaalt).

 

Aantal teams:

2

 

Deelnemers per team:

Max 8

 

Speeltijd:

3,5 min.

 

Puntentelling:

Totaal hoeveelheid water in de waterbak (in cm gemeten).

 

 

 

Wij bedanken allen die hebben meegewerkt aan deze sportieve dag.

 

De organisatie wenst alle deelnemers een fijne en sportieve dag toe en het publiek veel kijkplezier.